tandläkaren

''detta är ett långt inlägg och bör inte läsas om du hatar tandläkaren''

tjoho!

dagen idag började inte alls bra hade tandläkartid klockan 8:a så jag var tvungen att åka in till stan halv åtta som innebär att jag är typ där vid tio-fem i åtta och som otur idag när jag skulle till tandläkaren så är bussjäveln sen så jag måste typ springa från stan till tandläkaren i slasket och  jag som  tyvärr valde tygskor idag... så ni kan ju gissa hur blöt jag var!! men jag kom fram iaf fast dvs att jag typ plaskade in hos tandläkaren 07.59 (en minut tillgodo det känns bra!..) Jag fick iaf komma in och sätta mig och göra en rutinkoll och jag har haft tandvärk i några dagar så jag sa det till dom, och då visade det sig att jag hade en pulpa infektion i roten(?) ingen aning om vad det är tandsköterskan förklarade flera gånger och jag ba nickade där som jag låg och gapade som en alligator och fick strålkastare i fejjan jag fick iaf ett återbud klockan ett idag så jag for dit och då började det hemska..



!!!! BEDÖVNINGEN !!!!!
 

Dom frågade om jag ville ha bedövning och jag är inte dum i huvudet så jag sa att jag ville ha det och efter en spruta så var det ingen skillnad så dom fick ta en till, fortfarande kände jag ingen skillnad så dom la in en till och en till sen började dom men det gjorde så ont att dom fick vänta ett tag och efter det ge mig en till bedövningsspruta, nu hade jag alltså fått 5 stycken sprutor och kännde fortfarande av allt så jag sa åt dom att dom kunde köra på! det gjorde stundvis ont men sen började bedövningen verka, kännde ingenting dom 10 sissta minuterna och det är jag glad för, för dom spännde en plastduk i keften på mig så att jag skulle slippa gapa och typ DROG UPP MUNNEN det där lät fräscht men iaf så gjorde dom det sen var det klar och jag fick 2 alvedon för att dämpa smärtan sen när jag väl kom ut ut och tittade mig i spegeln så hängde halva munnen nere vid hakan jag kunde knappt le och ännu mindre skratta och pinsam som jag är gick jag på stan efter det för att inte orka med hela SO:n haha och alla som träffade mig stirrade som galningar och jag såg på dom att dom ville fråga ba

''- vad har du gjort med munnen''?

väl på skolan igen på franskan skulle jag läsa mina repliker till en film men jag kunde inte säga S, F eller N så det gick inte bra!





273791-484


273791-483

sjuka bilder

Kommentarer
Postat av: mica

vem är det? :]
har hon blogg?

2008-03-15 @ 17:16:42
URL: http://lisamica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0