Västerbottens folkblad

Jag satt och väntade i en busskur på möröhöjden på Jonas, när det kommer en vit/silvrig bil och kör förbi, fortsätter och sen vänder om och kommer tillbaka, det var 2 män i bilen (mörkt hår, lite utländska) som frågade om jag ville åka med till stan. Klockan var ungefär 12. Jag sa självklart nej. Sen kom Jonas och vi skrattade mest åt det..

Idag läser jag på VF det här:


''SKELLEFTEÅ Okänd man försökte slita in en kvinna i en bil under natten mot söndagen. Händelsen utspelades i centrala Skellefteå.

Enligt vad kvinnan uppgivit för polisen utspelades händelsen vid 01.30-tiden på Kyrkogatan i närheten av Stadskyrkan på Älvsbacka.
- En liten vit sedanbil ska ha stannat upp vid kvinnan som promenerade och en man ska ha hoppat ut och slitit in henne i bilen, berättar Joacim Porseby, inre befäl vid Skellefteåpolisen.

Inne i bilen ska mannen ha försökt att slita av kvinnan hennes kläder, men hon lyckades slita sig loss och kunde sedan fly från platsen.
Kvinnan har endast kunnat lämna ett vagt signalement på mannen till polisen.
- Det ska ha varit en man och han är mörkhårig, säger Porseby.

Polisen kommer under söndagen att genomföra dörrknackning i området för att undersöka om någon boende i området sett något av det inträffade.
- Vi vill naturligtvis även att andra som varit i området den aktuella tiden hör av sig till oss om de gjort iakttagelser av händelsen eller den här vita bilen.''

 


Det är inte säkert att det är samma, finns egentligen ingenting som tyder på det. Men att det händer SAMMA kväll, 1.5 timma senare. Och beskrivningen hur männen (mannen) i bilen såg ut är lika.

Så då tänker jag är det bara jag som är nojjig eller är det obehagligt många sammanträffanden?.....

här är länken till repotaget

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0