Fruktsallad med smält choklad och glass

Jag fixade ihop lite tisdagsmys till mig och Jonas, jag tog den frukten vi hade hemma och gjorde en fruktsallad, sen smälte sen vanlig mjölchoklad på och toppade med lite glass! Vart hur gott som helst och är superenkelt att göra. Perfekt till Halv 8 hos mig!






Ett litet recept till er som vill avnjuta detta.

Du behöver: Ett äpple, 2st apelsiner, 2st kiwi, och 4st fysalis (eller den frukten du gillar)

Gör såhär:
Skär frukten, lägg den i en skål, ta en ny skål och bryt ner chokladen (använde en halv marabou) låt chokladen smälta i micron, ha på låg värme och rör om var 20/30 sekund. Ringla över chokladen sen toppar du med glass.

Bon appétit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0